Velkommen...

Velkommen til min blog.
Her vil jeg dele gode og dårlige stunder.
-mlindved

mandag den 16. april 2012

Angstanfald..

I den sidste lange tid har jeg skrevet ned hver gang jeg havde angst. Det er noget jeg gerne vil dele: 

Død angst, d. 28/11-2011 
Jeg er så bange for at dø lige nu. Sidder og ryster.. Føler mig fysisk dårlig. Hvad skal der ske med mig? Jeg kan ikke sætte ord på hvad der er i vejen. Men et eller andet er der galt. Jeg tænker alt for meget og lige nu på døden.
Når jeg at blive gift, få børn, få uddannelse. Når jeg at se Niclas i næste weekend? Eller er jeg væk inden da. Alle folk vil mig jo ondt! Det er kun et spørgsmål om tid inden det hele er forbi for mig. Skal jeg selv gøre det forbi? NEJ - det er for egoistisk! Men hvor har jeg lyst til det. Kan ikke leve med den angst mere. Jeg går rundt i en evig angst, og det forsvinder bare ikke.
Tænker på de ting jeg skal nå inden jeg skal dø: snakke med alle der står mig nær, fortælle dem hvor meget jeg holder af dem. Nå alt muligt! Det skal bare nå's inden jeg dør. Inden det er forsent. Hvad er det dog jeg fejler. Det styre mig 100%!

Angst, d. 30/11-2011
Begynder at ryste. Går ud for at få noget frisk luft. Prøver på at undgå anfaldet ved at tænke på noget andet. Ringer til Niclas for at komme på andre tanker. Men det kom alligevel. Går ind og sætter mig, trækker vejret rigtig dybt og så igen! Men jeg er alt for bange til at gøre noget som helst, så det bliver alligevel til små vejrtrækninger. Hvad skal jeg gøre? - jeg kan ikke holde det ud. Det er en forfærdelig følelse, jeg giver snart op. Hele min krop styre mig 100% og jeg kan ikke gøre noget ved det. FARVEL LIV!

Vægtøgning angst, d. 6/12-2011
Har angst lige nu, og det kan hurtigt blive til et kæmpe anfald. Det kommer hele tiden! HVORFOR skal vægten øges? er det pga. at jeg er steget i piller? Få det til at stoppe. Jeg har ikke lyst til at spise noget. Jeg begynder at svede, og ryster mere og mere. Det er rigtig hårdt, få det til at stoppe snart, der kan ikke falde ro over mig. Jeg trækker vejret hurtigt..Mit hoved drejer rundt, kan ikke mere. Vil have det langt VÆK!!!!

Trøstespisning, d. 11/12-2011
Jeg er hele tiden angst for om jeg tager for meget på. Men alligevel har jeg hele tiden lyst til at spise et eller andet. Jeg får det en lille smule bedre af at spise hele tiden, og så har jeg jo heller ikke andet at give mig til. Jeg spiser bare for at spise. Selvom jeg siger til mig selv at jeg ikke skal have mere så spiser jeg alligevel, uden at tænke over det. Jeg vil ikke blive tyk, det vil jeg bare ikke. Jeg vejer mig 5 gange på en dag! Jeg kan ikke klare at tage på. Men det gør jeg, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at stoppe med at spise?

Soveangst, d. 13/12-2011
Jeg er bange for at jeg ikke kan sove. Men jeg tror egentlig at jeg godt kan, for den sidste lange tid har jeg sovet godt. Men hvorfor er det så lige at jeg skal være bange for det?
Jeg kan være lige ved at sove, og så kommer der er kæmpe sæt i mig og så er der en der siger at jeg ikke kan sove: "du kan IKKE sove!!!!" Sådan bliver det hele tiden ved. Før hen havde jeg ingen problemer med at sove, jeg havde det bedste sove hjerte. Men ikke mere. Nu er det bare blevet en angst for mig. Jeg kan ikke have tanken med at andre sover, så bliver jeg bange! Så jeg kan ikke sove i rum med nogle, jeg skal være helt for mig selv.
Jeg frygter hver eneste nat. Jeg prøver jeg tænke på andre ting inden jeg skal sove - men uden held. Der er hele tiden en der siger til mig at jeg ikke kan sove, og så er det det jeg fokusere på.

Nye indtryg og eksamen, d. 2/1-2012
Det har været den dårligste dag i mit liv (en af de dårligste) Vi er lige rykket over på en ny skole som ligger langt væk fra hvor jeg bor. Og jeg kan slet ikke vende mig til det. Vi har lige fået en eksamens opgave for, og jeg tror virkelig aldrig at jeg kommer igennem den. 7 kæmpe opgaver!!!! Og jeg kan ikke finde ro eller noget som helst. Min hjerne køre rundt når jeg bare prøver at sætte mig med opgaverne. Det duer bare ikke, alt er kaos. Det er umenneskelig for mig at skulle klare det. Alle de nye indtryg og så en kæmpe opgave. Ohhhh noooooo! "giv mig krafter"

Skoleangst, d. 17/1-2012
Jeg magter ikke skolen. jeg kan ikke klare tanken om at det er det jeg skal hver evig eneste dag. Det er så uoverskueligt det hele. Det er et kæmpe pres for mig at skulle klare skolen. Det hænger MEGET tungt hen over mit hoved. Alle de opgaver og ting jeg skal lave - og ikke mindst at skulle lytte til lærene, jeg kan ikke. Jeg er begyndt at sidde på facebook hele tiden, for jeg kan ikke lytte til alt det de kommer med. Og det larmer så meget inde i klassen, jeg høre det dobbelt så højt som det egentlig er. Og jeg får hovedpine. Det gør mig meget ked af det, at jeg ikke kan klare skolen og dens kæmpe pres. Jeg vil så gerne kunne klare det, og prøver så godt som jeg nu kan at holde fast. Kun et år tilbage..
Også bare turen derud, jeg er bange, så bange! Alt det jeg skal holde øje med på vejen derud, det er ikke rart. Alle de mennesker man møder som morgenen, vil de mig noget ondt. Og så det at jeg føler mig forfulgt. Puhaaaa, det er hårdt!
Og så det at jeg ikke rigtig har nogle at snakke med ude på skolen, det er ikke rart. Føler ikke at der er nogle der vil mig. HVORFOR kan jeg ikke være en af de mennesker der har det godt og kan klare det hele? Hvorfor er det lige mig der skal have alt det her at kæmpe med?? Hvorfor, hvorfor, hvorfor?! Tror snart at jeg opgiver. :(

Togangst, d. 22/1-2012
På sigt kan jeg klare det hele, næsten. Men når tiden så kommer kan jeg ikke alligevel. f.eks. med toget: jeg kan ikke klare følelsen af at jeg ikke ved hvor mange der er med i toget, hvor mange jeg skal kunne forholde mig til. Hvor skal jeg sidde henne? Og at jeg skal sidde der længe. Jeg er igen bange for at alle vil mig ondt og har en plan om noget skidt. Der er ikke rigtig noget der hjælper når jeg har det sådan. det kan ikke blive afledt. Derfor prøver jeg også så vidt muligt at undgå at tage toget.

Er det skizofreni?, d. 22/2-2012
Mange af symptomerne passer. Det gør mig lidt bange, for ikke at sige meget!!!!!! Jeg har ikke lyst til at have det, men hvem har også det?! Det vil sige at jeg er sindsyg. :( få af mine symptomer: lugtesans, forfølgelse, ingen overskud, bange for at gøre folk fortrad, stemmer der siger hvad jeg skal gøre, angst... osv
Det alt sammen peger i den retning. Men på den anden side er det godt at de finder ud af hvad det er jeg fejler.
Er ked af det. Jeg vil ikke have skizofreni. Medicin, øv! Men jeg vil selvfølgelig gøre alt hvad der skal til for at blive rask igen.

Og den sidste.. Tiden, d. 22/2-2012
Tiden går alt for hurtigt. Jeg bliver helt vildt skør af det. Den går og går, og jeg bliver rigtig bange. Jeg kan ikke falde i søvn pga. tiden. Jeg kigger hele tiden på klokken. jeg for angst anfald pga. tiden. Rysten, hjertebanken, svedeture.. Jeg får et kæmpe sug igennem hele kroppen, men ikke et rart sug. Tiden går - ALT for hurtigt!

Der var bare meget få af alle de tanker jeg har skrevet ned i tidens løb. Ved godt det blev lidt langt. Men tak fordi du gad læse det! :)
-mlindved.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar